Motorbike - Reisverslag uit Ban Laem Mai Ruak, Thailand van Moi M - WaarBenJij.nu Motorbike - Reisverslag uit Ban Laem Mai Ruak, Thailand van Moi M - WaarBenJij.nu

Motorbike

Door: HennieM

Blijf op de hoogte en volg Moi

13 November 2014 | Thailand, Ban Laem Mai Ruak

Vandaag een motorbike gehuurd en naar Bang Saray geweest.Eigenlijk hetzelfde als Jomtien. Na 2 kilometer werd ik al aangehouden bij een politiepostje. Kreeg het erg benauwd want ik had dus geen rijbewijs bij me en al helemaal geen internationaal rijbewijs.
Ik zag mezelf al fijn in een Thais celletje zitten. Viel allemaal nogal mee, ik kreeg een boete van 600 Baht (15 euro) en meteen een permit (soort vergunning) voor een week. Dat bleek erg handig te zijn want daarna werd ik nog 3 keer aangehouden. Blank, blond en female, dan word je dus om de haverklap aangehouden. Lang leve mijn permit, als je die kunt laten zien is het goed! Ik weet niet hoeveel cc zo'n motorbike heeft, maar ze zijn heel pittig en kunnen verdomd hard! Ben niet boven de 100 km/pu geweest omdat ik dat niet durfde. Het is trouwens best eng om met zo'n ding op de snelweg te rijden met verkeer wat je aan alle kanten inhaalt. Maar ik heb het wel gedaan!
Zit me nu trouwens op een terrasje (Tulip House Carlo, remember?) te bedenken dat er nu een rijtje bikes geparkeerd staan en dat ik niet weet welke van mij is. Ik kan geen Thaise nummerborden lezen. Wordt weer lachen zometeen als ik weg ga..

  • 13 November 2014 - 14:50

    MarchelloB:

    Het klink wel een beetje sexistisch, maar maak een foto van je nummerplaat.
    veel plezier en hou ons op de hoogte.
    Ik ga de volgende keer mee.

    Groetjes uit het bewolkt Nederland.

    XXX

  • 13 November 2014 - 15:19

    Moi M:

    Hi Mars, da's nou precies wat ik gedaan heb toen ik uiteindelijk de goede had gevonden. (Ik ben niet ALTIJD blond. ;-)

  • 13 November 2014 - 15:57

    John:

    Schaap, dat word wachten tot er nog 1 overblijft

  • 13 November 2014 - 22:51

    Zusje:

    Was wel makkelijk als ze hier zo'n rijbewijs hadden voor je!!♡♡

  • 14 November 2014 - 11:04

    Moi M:

    Zou een dure grap worden zus

  • 16 November 2014 - 17:51

    Moi M:

    Ik ben geen schaap broertje, hooguit een stomme ezel! :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Laem Mai Ruak

Mijn eerste reis

Eerst trip in mijn eentje, spannend!

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

Nighttrain

01 December 2014

Bangkok Airport

27 November 2014

Smakelijk uitgelachen

26 November 2014

Niks

25 November 2014

Gevonden!
Moi

Actief sinds 11 Nov. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 18551

Voorgaande reizen:

06 November 2016 - 04 December 2016

Voor Maris

09 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 November 2014 - 23 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: