Mixed emotions - Reisverslag uit Ban Laem Mai Ruak, Thailand van Moi M - WaarBenJij.nu Mixed emotions - Reisverslag uit Ban Laem Mai Ruak, Thailand van Moi M - WaarBenJij.nu

Mixed emotions

Door: HennieM

Blijf op de hoogte en volg Moi

16 November 2014 | Thailand, Ban Laem Mai Ruak

Ik voel me vandaag verdrietig, boos en opstandig.

Verdrietig,

Omdat er vandaag heel veel kleine kinderen op het strand zijn. Niet om fijn te spelen zoals onze kinderen, maar om de hele dag in de brandende zon te werken, net zoals hun ouders. Kleine jongetjes en meisjes die de hele dag moeten rondzeulen met koopwaar die bijna niemand wil. Ze zijn nog jonger dan mijn eigen kleindochter die 5 jaar oud is. Mijn hart breekt, en ik zou het liefst ALLES van ze willen kopen, maar dat gaat niet.
Wij geven 100 Baht uit of het niks is. Voor ons is dat ook niet veel (2,5 euro) voor hen kan dat het verschil zijn tussen vanavond eten of niet. Ik geef ze Hollandse snoepjes, maar die durven ze niet in hun mond te stoppen.

Boos,

Naast me zit een vieze vette Duitser die een meisje bij zich heeft waarvan ik betwijfel of ze uberhaupt wel meerderjarig is. Ze kijkt niet blij. Een manicure van 100 Baht mag ze niet, dat is te duur. Ze krijgt alleen een flesje water wat ze zelf moet gaan halen in de supermarkt, want dat is het goedkoopst. Uiteraard zit meneer zelf aan een halve literfles bier. Ze is niet alleen zijn hoertje van de dag, maar ook nog eens zijn bediende.

Veel meisjes komen uit het Noorden, het armste gebied van Thailand. Ze zijn hierheen gekomen om werk te zoeken want ze moeten hun familie onderhouden. Familie gaat voor alles, wat ze er ook voor moeten doen. Vaak hebben ze al kinderen van een Thaise man die hen in de steek gelaten heeft. Dat is normaal hier. Er is bijna geen werk, en vaak belanden ze ongewild in de prostitutie. Ze glimlachen altijd, maar achter die glimlach gaat veel leed schuil denk ik.

Na hun 30e zijn ze niet meer interessant voor de klanten. Als ze voor die
tijd geen man hebben gevonden die voor hen en hun familie zorgt keren ze berooid huiswaarts. Zij zijn niet meer dan koopwaar, over de datum..

Opstandig,

Omdat ik die vette Duitser het liefst heel hard in zijn dikke pens zou willen stompen, tegen zijn dikke oedeem benen zou willen schoppen en gillen dat hij op moet rotten. Hij kan amper lopen, maar kleine meisjes misbruiken is kennelijk geen probleem.

Als je hier arm bent is het leven hard, keihard. Puur overleven, meer niet..

• 16 November 2014 - 11:21

Ed:

Schokkend! Kan me voorstellen dat je hierover boos bent!

• 16 November 2014 - 12:33

Mar:

Tja...niet boos blijven jij kan de wereld niet veranderen xxx

• 16 November 2014 - 13:15

Maxime:

:( daar zou ik ook echt niet tegen kunnen.

• 16 November 2014 - 13:25

Moi M:

Dan maak je borst maar vast nat Maxime, ik hoop dat het op Koh Chang minder is.

• 16 November 2014 - 13:27

Moi M:

Ik weet het Mar, maar toch blijf ik het verschrikkelijk vinden. Kon wel janken.