Koh Chang - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Moi M - WaarBenJij.nu Koh Chang - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Moi M - WaarBenJij.nu

Koh Chang

Blijf op de hoogte en volg Moi

14 November 2016 | Thailand, Jomtien

Inmiddels zitten we alweer op Koh Chang, mijn favoriete eiland. De reis vanuit Jomtien met de minivan was verschrikkelijk, de terugreis naar Bangkok doen we niet meer met de minivan. We zaten als haringen in een tonnetje want we werden als laatste opgehaald en moesten achterin met z'n tweetjes op ee soort kinderstoelen en omdat de bagage ook nog in het gangpad gepropt moest worden konden we geen kant op en Geert kon z'n benen al helemaal niet kwijt. Het waren 5 lange lange uren.

Man wat was ik blij toen we bij de Ferry gedropt werden. Daarna nog 20 minuutjes in taxibusje en ik kwam weer thuis. Warm onthaal en het voelde zo goed. Even geknuffeld met de beknden en daarna lekker geinstalleerd in een kamer bij het zwembad. Wat wil je nog meer?

Sfeer is minder relaxed dan 2 jaar teug, het lijkt wel of mensen steeds minder rekening met elkaar houden.

Terwijl ik dit tik zit ik te kijken naar 2 dames die het nodig vinden maar liefst 5 stoelen bezet te houden. 2 ligstoelen in de schaduw, 2 zitzakkken om af en toe te gaan zitten en een strandstoel in de zon. Er wordt ook door niemand ook maar iets opgeruimd, iedereen laat z'n zooi gwoon liggen. overal vieze borden en glazen steeds zodat het niet meer lang zal duren of het stikt hier van het ongedierte. In een hostel is het de bedoeling de je je eigen zooi achter je kont opruimt maar dat vindt niemand meer nodig.

Ook hier weer bouwwerkzaamheden, hostel is kamers aan het bij bouwen en het resort hiernaast is bungalows op het stand aan het bouwen. Nothing stays the same, behalve de hartelijkheid van het hostel personeel.

Vanmiddag gaan we lampionnetjes maken voor het Loi Krathong festival en die gaan we vanavond oplaten. Ben nog niet in de zee hier geweest want het stikt hier van de kwallen. Het zit niet echt mee deze keer. Hopelijk gaat morgen met de snorkeltocht wel alles goed.....