Gevonden! - Reisverslag uit Ban Chaiyachet, Thailand van Moi M - WaarBenJij.nu Gevonden! - Reisverslag uit Ban Chaiyachet, Thailand van Moi M - WaarBenJij.nu

Gevonden!

Door: HennieM

Blijf op de hoogte en volg Moi

25 November 2014 | Thailand, Ban Chaiyachet

Vandaag ben ik op zoek gegaan naar de olifanten die ik gister had gezien. Motorbike, helm op, tank volgooien en gassen maar. Kirsten ging niet mee, die lag op het strand. Da's maar goed ook want met iemand achterop had ik het nooit gedurfd.

Ik had het zo druk met op de weg letten dat ik steeds verder doorreed. Het is hier nogal heuvelachtig, waardoor de weg heel steil omhoog en omlaag gaat, en ik was die kant nog niet eerder met m'n bike op geweest. Eigenlijk was het best eng, moest eerst uitvinden hoe hard ik in de remmen naar beneden moest knijpen, en hoeveel gas bij geven omhoog. Met iemand achterop had ik dat niet gered. Als je omhoog gaat zie je niet wat er achter de helling aan komt. Mensen die hier wonen willen nog wel eens de binnenbocht nemen, dus dat was best eng. ZIJ kennen die wegen, ik niet. En onderweg ging het steeds door m'n hoofd "als ik nu val lig ik helemaal open of erger". Geen paspoort bij me, dus ik zou niet eens fatsoenlijk begraven of gecremeerd kunnen worden. Anyway, verder en verder....Geen olifanten. Wel een paar apen, dus daar maar een foto van gemaakt. Ergens verkeerd afgeslagen, dus toen wit ik het helemaal niet meer. Ik realiseerde me opeens dat ik maar beter dezelfde weg weer terug kon rijden want ik MOEST voor donker thuis zij, ik durf daar echt iet in het donker te rijden.

Uiteindelijk lukte het om de kustweg weer te vinden en kon ik weer terug. Rijden ging al wat makkelijker, wende intussen een beetje aan de hoogteverschillen. Kreeg onderweg dikke duimen van mensen die het cool vonden een oma op een bike te zien. Veel mensen durven hier niet te rijden, en al helemaal geen oma's haha. Ik had al wat meer tijd om om me heen te kijken en niet alleen angstvallig op de weg te letten omdat het wende.

Ze zijn hier kennelijk dol op Reggae, overal reggaekleuren en muziek als je richting zuiden gaat. (of er net vandaan komt) Kraampjes met ALLEEN MAAR reggaespul. Carlo zou hier uit z'n dak gaan!

En guess what? Uiteindelijk heb ik ze toch gevonden! In een weiland langs de weg. Ik was zeker 20km te ver doorgereden. Op een mororbike is het eiland opeens een stuk groter dan in een taxi. Ik vond het alleen jammer dat ze met hun enkel aan ketting vastzaten. Maar het was machtig mooi om te zien. De foto's zijn helaas niet zo heel goed gelukt, waarom weet ik ook niet, misschien omdat het al een beetje donker werd. Onderweg naar huis nog even een machtige zonsodergang meegepikt, en kwam uiteindelijk toch in het donker thuis, maar dat was niet erg want de laatste kilometers waren vlak.

Morgen ga ik de andere kant op richting Noorden, naar de watervallen, ben benieuwd of ik die kan vinden, en of de weg daarheen ook zo heuvelachtig is.

Iedere dag is hier een avontuur en ik geniet met volle teugen. Er zijn veel mensen die ik aardig vond vertrokken, en weer veel nieuwe mensen aan gekomen. Ben benieuwd waar ze vandaan komen en wat ze te vertellen hebben.

Ik ben hier nog 6 dagen, dan neem ik de Ferry weer naar het vasteland (Trat) en dan in een ruk door naar Bangkok, waar ik 1 nacht blijf omdat ik die dag zolang onderweg ben dat ik de nachttrein naar Chiang Mai niet kan halen. Uurtje of 10v onderweg denk ik, en de dag erop een uur of 12 met de nachttrein. Dat schijnt een hele leuke belevenis te zijn. Heb van diverse mensen gehoord dat Chiang Mai leuk is, en Chiang Rai niet, daar valt weinig te zien. Een stad zoals zoveel anderen volgens zeggen. Die heb ik dus van mijn lijstje geschrapt. Pai moet fantastisch zijn, dus daar ga ik wel heen. Ik heb zelf het sterke vermoeden dat wanneer ik nog wat tijd overhoud, dat ik dan nog een weekje terug kom naar mijn paradijsje hier.... Ik heb het gevoel dat het echt niet beter dan nu kan worden... But time will tell...

  • 24 November 2014 - 18:43

    Astrid:

    hoi hen dat jij dat allemaal durft in je eentje knap hoor ik lees met volle teuge je verhalen zo leuk geniet ervan liefs as

  • 24 November 2014 - 19:50

    HennieM:

    Ik wist ook niet zeker of ik dat wel durfde As, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik heb de tijd van m'n leven. Ik zie hè snel xxx

  • 25 November 2014 - 22:30

    Ankie:

    Mooi hoor zus!! Lieve kleine olifantjes en een hele mooie zonsondergang. Super. Maak maar mooi veel foto's kunnen wij hier ook genieten. ♡♡

  • 26 November 2014 - 10:55

    HennieM:

    Ik maak er heel veel. Wil je geloven dat mijn blog al meer dan 1000 keer gelezen is??

  • 27 November 2014 - 01:18

    Jan:

    je ziet er zeer content uit, tevreden en uitgerust, ga zo door, lekker uitwaaien en wasemen daarna komt alles weer goed. Ik gun het jou van harte

  • 27 November 2014 - 03:15

    HennieM:

    Ik heb de tijd van m'n leven hier! Soort van Bijbelse Hof van Eden. Maar dan zonder appels en slangen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Chaiyachet

Mijn eerste reis

Eerst trip in mijn eentje, spannend!

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

Nighttrain

01 December 2014

Bangkok Airport

27 November 2014

Smakelijk uitgelachen

26 November 2014

Niks

25 November 2014

Gevonden!
Moi

Actief sinds 11 Nov. 2014
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 18566

Voorgaande reizen:

06 November 2016 - 04 December 2016

Voor Maris

09 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 November 2014 - 23 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: